How to generate a macro for output values?
Hi,
I would like to generate ageneral macrowhich extracts the output (attribute values) independent of the model. Because dependent on the selected model,each output has a different attribute name. Therefore it makes no sense to generate a macro with the "attribute name" of the output.
However, I have no idea how to create such a macro. Can anybody help? Or is there already an Operator with such a function?
Thank you!
0
Best Answers
-
MartinLiebig Administrator, Moderator, Employee, RapidMiner Certified Analyst, RapidMiner Certified Expert, University ProfessorPosts:3,362RM Data ScientistHi@LeMarc,das ist interssanterweise etwas, was nicht mit operatoren geht. Ich habe mich auch schon ein paar mal gefragt warum. Anbei ist Prozess, der Execute Script nutzt um das zu lösen. Das ist mein Workaround für das Problem. Ich hoffe, dass das hilft.
LG,Martin
<宏/ >
<参数键=“脚本”value=" ExampleSet inputData =(ExampleSet) input[0]; String labelName = inputData.getAttributes().getLabel().getName(); operator.getProcess()getMacroHandler().addMacro("macroName",labelName); return inputData;"/>
- Head of Data Science Services at RapidMiner -
Dortmund, Germany6 -
MartinLiebig Administrator, Moderator, Employee, RapidMiner Certified Analyst, RapidMiner Certified Expert, University ProfessorPosts:3,362RM Data ScientistHallo@LeMarc,dieses kleine script setzt mit dieser Zeile:
operator.getProcess()getMacroHandler().addMacro("macroName",labelName);
den Wert des macrosmacroNameauf den namen des Label attributes. du kannst also in allen weiteren operatoren %{macroName} nutzen und wie gewohnt damit arbeiten. Selbstverständlich kannst du auch irgendeinen anderen namen wählen.
LG,Martin
- Head of Data Science Services at RapidMiner -
Dortmund, Germany6
Answers
Dortmund, Germany